Wednesday 25 December 2013

DETフォーラム会合

今日は、「亀さんグループ」が集まってJICAでDETフォーラム会合を開催しました。フォーラム会合では、2013年に実施した28回のDETトレーニングについて色々話し合いました。JICAプロジェクトで考えた5つの基準で、最も活発なDETトレーナを選びました。
  1. 主ファシリテーターと副ファシリテーターを務めた回数
  2. 創造性
  3. ネットーワーキング構築
  4. トレーニングの参加者の意見の変化に対する影響力
  5. 自発性
ムハバットさんが、2013年MVP・DETトレーナーになりました。


Today, the members of SHG "Istiqbol" gathered at JICA building to hold a DET forum meeting, at which we discussed about the DET training conducted in this year. We selected the most active DET trainer by 5 criteria set by JICA project:

  1. The number of DET served as main-facilitator and co-facilitator
  2. Creativity
  3. Networking
  4. Effectiveness of training to influence the change of the opinions of the participants of the training
  5. Initiative
Mukhabbat was selected as the MVP DET trainer of the year.


大野さんが「亀さんグループ」の実施したDETについて、コメント・提案しています。
Ohno san is giving her comments and suggestions concerning the DETs conducted in this year.
サフィヤさん(中央)は、今までに実施したDETトレーニングの中で最も活発だった参加者を選んで、タシケントで追加研修を実施するアイデアを提案しました。
Safiya (in the middle) proposed to hold a intensive training inviting the most active participants of DET trainings until now in Tashkent next year.
ゲスト・トレイナーのキャップさんが「亀さんグループ」に新しいファシリテーション方法を教えてくれました。大野さんがタイ語からウズベク語に通訳してくれました!
Mr. Cap taught new techniques of facilitation to SHG "Istiqbol".  Ohno san translated from Thai to Uzbek!

文責:ムラト
Edited by Ohno

No comments:

Post a Comment