Saturday 7 December 2013

命ある限り、希望あり。

ユルチさん、31歳。障害: 脳損傷
Yulchi, 31 years old. Type of impairment: Traumatic brain injury

2012年2月25日、ユルチさんは落下して頭を負傷しました。すぐに頭の手術を受けましたが、両足と右手が動かなくなりました。感覚はあります。

今まで車いすがなかったため、近所に住んでいる障害者の方の車いすを借りて使っていました。ユルチさんのご両親は、ベコボッド地区の社会福祉局に何度も車いすの申請をしましたが、いつまでたってももらえませんでした。「私が泣いてお願いしても、誰も車いすをくれなかった。私の息子は最重度の障害者に指定されているのに」と、ウルチさんのお母さんがまた泣きながら話してくれました。

ユルチさんは家族と一緒に住み、3人の子供もいます。全員男の子です。大家族の大黒柱でしたが、ユルチさんはこれまでしていた仕事が出来なくなってしまったので、これからの人生は大変厳しくなると思われます。

ユルチさんは身体を動かすことが出来ないため、「息子はとても重いので、リクライニングベッドがあるととても助かるのですが...」とお母さんが話してくれました。


[English translation]

On February 25, 2012 Yulchi fell down and injured his head. Immediately after the accident he had the surgery of his head, which left him without the use of his both legs and right hand. In spite the fact that he feels his both legs and right hand, he can't move them.

Because until now he has not had any wheelchair, he used a wheelchair borrowed from the disabled person living in the neighborhood. Although Yulchi's parents requested a wheelchair for their regional social welfare department, they could not get it.  "Even if I cried. Even if my son has received the first disability group (the most sever one), nobody gave us a wheelchair" said Yulchi's mother in tears again.

Yulchi lives with his family, and has 3 children. All of them are boys. Due to the fact that he was a bread-earner of such a big family, after becoming a disabled person, Yulchi is not able to work anymore. Therefore, it is considered that the living conditions of this family will become worse.

As Yulchi can not move his body by himself, his mother said: "My son is very heavy, and if there was a reclining bed, it would be really useful for us...".

written by Murato
edited by Ohno

No comments:

Post a Comment